Registrace před podáním žádosti o dlouhodobé vízum / povolení k pobytu
08.01.2020 / 08:30 | Aktualizováno: 16.02.2024 / 09:55
Tento článek je určen pro žadatele o všechny typy dlouhodobých víz a povolení k pobytu KROMĚ žadatelů o zaměstnanecké karty a sezónní zaměstnání, pro které byla od září 2023 zřízena jiná objednávací schránka.
Objednávky termínu k podání žádosti o dlouhodobé vízum nebo povolení k pobytu (kromě žadatelů o zaměstnanecké karty a sezónní zaměstnání, kteří naleznou informace v jiném článku) jsou přijímány výlučně přes e-mailovou schránku Beijing.Visa@mzv.gov.cz
Pravidlo objednávání: 1 žadatel = 1 email
Současně platí výjimka pro nezletilé děti, které budou podávat žádost společně se zákonným zástupcem. Tyto nezletilé děti lze objednat v rámci jednoho emailu (tzn. objednávky termínu k podání žádosti o pobytové oprávnění) jejich zákonného zástupce.
Emailové žádosti o stanovení termínu k podání žádostí pro všechny druhy dlouhodobých pobytových oprávnění (kromě zaměstnaneckých karet a sezónního zaměstnání) budou řazeny do jedné nekonečné fronty.
Do pořadí doručených emailů ZÚ žádným způsobem nezasahuje, pořadí nemění a neovlivňuje. Stanovené termíny jsou pevné a nelze je měnit.
Žadatelé nemohou žádat o konkrétní termín pro podání žádosti. Přesný termín podání žádosti bude žadateli oznámen e-mailem.
Na žádosti o změnu termínu pro příjem žádostí o pobytové oprávnění nebude ZÚ odpovídat. V případě zrušení termínu ze strany žadatele nebo v případě, že se žadatel ve stanoveném termínu nemůže k podání žádosti dostavit, nelze stanovit nový termín bez obdržení nové objednávky, tj. žadatel musí o nový termín požádat opět standardním způsobem.
Povinné náležitosti emailové objednávky
Emailová žádost o termín musí být uvedena v anglickém nebo českém jazyce a vždy obsahovat následující údaje:
- Jméno a příjmení žadatele
- Účel (typ) dlouhodobého víza / pobytu
- Kontaktní údaje žadatele (e-mail i telefon)
- Číslo cestovního dokladu
- Kopie datové stránky cestovního dokladu žadatele s fotografií a osobními údaji (příloha ve formátu PDF, DOC, JPG nebo JPEG)
- Kopie (!pouze jednoho!) dokladu prokazujícího účel pobytu (např. potvrzení o přijetí ke studiu, kopie rodného nebo oddacího listu, výpis z obchodního rejstříku, potvrzení o vnitropodnikovém převodu apod.) - (příloha ve formátu PDF, DOC, JPG nebo JPEG)
Pokud žadatel zašle více než jeden (=1) doklad prokazující účel pobytu nebo zašle tento doklad v jiném než stanoveném formátu, bude jeho žádost vyřazena z dalšího zpracování.
Bez výše uvedených náležitostí a příloh je objednávka považována za neplatnou!
Žadatelé s platným termínem rezervace pro podání žádosti o dlouhodobá víza či dlouhodobý pobyt podávají svojí žádost osobně na konzulárním oddělení Velvyslanectví ČR v Pekingu.
Po obdržení potvrzujícího emailu s Vaším termínem si jej prosím vytiskněte a vezměte s sebou při podání žádosti.
Počet volných termínů pro příjem žádostí o dlouhodobá víza a pobytová oprávnění v jednom týdnu činí cca 40:
Pondělí: 10 míst - účely: zaměstnanecká karta, modrá karta, karta vnitropodnikově převedeného zaměstnance, vč. rodinných příslušníků
Úterý: 10 míst - účely: pouze zaměstnanecká karta
Středa: 10 míst - účel: studium, výzkum, investování
Čtvrtek: 10 míst - účel: studium, sport, sloučení rodiny a další účely